Wednesday, August 15, 2012

MULA TINGKATKAN SIMPANAN KWSP ANDA DENGAN PUBLIC MUTUAL

Kos sara hidup yang semakin meningkat dan ramai rakyat Malaysia termasuklah kita kini semakin sedar bahawa mereka perlu menjana wang persaraan yang lebih banyak. Tentunya kalau hendak melabur dengan menggunakan wang simpanan tunai, pasti ramai yang tak berkemampuan. Mana tidaknya, wang gaji yang diterima setiap bulan hanya cukup-cukup untuk membiayai kos sara hidup.

Dengan melaburkan wang KWSP anda dalam produk-produk Unit Amanah (Unit Trust), anda sebenarnya mempunyai peluang yang lebih banyak untuk mengatasi kesan-kesan inflasi dan menikmati tahun-tahun keemasan anda.

Lebih kurang 70% daripada penyumbang-penyumbang yang mengeluarkan wang simpanan KWSP mereka pada usia 55 tahun habis membelanjakan wang simpanan tersebut dalam tempoh 3 tahun sahaja(Sumber: NSTP, 27/12/2008)

Manfaat-Manfaat Melabur Dalam Unit Amanah

  •     Tidak Memerlukan Pelaburan Tunai ; Pelaburan diurusniaga terus daripada Akaun 1 KWSP anda.
  •     Kepelbagaian ; Peluang untuk mempelbagaikan wang persaraan anda dengan dana-dana yang diluluskan oleh KWSP.
  •     Pertumbuhan Modal ; Peluang untuk menikmati pertumbuhan modal yang merupakan sebahagian pulangan wang pelaburan untuk meningkatkan simpanan KWSP anda (contoh: beli RM0.45 seunit & jual RM0.65 seunit = pertumbuhan modal RM0.20 seunit)

No comments:

Post a Comment